Welkom, Gast
Username: Password: Onthoudt mij

Onderwerp: Passat V6 TDI (nieuw project van Ibibi)

Passat V6 TDI (nieuw project van Ibibi) 17 apr 2009 17:30 #701

  • Ibibi
  • Ibibi's Avatar
  • Afwezig
  • Junior Tuner
  • Berichten: 339
Straks meer :P :woohoo:
Laast bewerkt: 09 okt 2011 10:35 Door Ibibi.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:Ibibi's Cordoba TDI 110pk* quarter mile driver 17 apr 2009 18:01 #702

  • Ibibi
  • Ibibi's Avatar
  • Afwezig
  • Junior Tuner
  • Berichten: 339
Hierbij mijn auto ook maar eens in het project topic zetten.

Is dus een Seat Cordoba Coupe bwjr 2001 orgineel 81kw alle opties die er waren op leer na en alles in de kleur.
Mijn persoonlijke smaak is diep en breed (Duitse stijl) en daarom is die dmv een Supersprint sportset 60/50 verlaagd.
Tegenwoordig staat ie (na vele setjes) op 16 inch verbreed staal, voor een beetje een eigenwijze look.
Alle setje op een rij;
-16" Brock B1 7.5j en 9j
-17" Audi A8 wielen :blush:
-16" Brock B5 7.5j en 9j
-16" Brock B2 7.5j en 9j (goh)
En nu dus op 16 inch verbreed staal in 7.8j en 8.8j (zwart met rode bies op de rand)
De achtertste spartbord randen zijn uitgerold door Johan(VVT) waardoor de 9J ers niet meer (zo) aanschaven.

*Toen ik hem kreeg is die gelijk getunend dmv verstuivers PP764.
Daarmee een week (in)gereden en toen door VVT gechipt en een hele tijd was dit vermogen wel genoeg. Maar alles went en het echte tunen kon beginnen, eerst een nieuwe sportkoppeling van Sachs+vast vleigwiel en er is toen een pasklare gt17va op gekomen met een lekkere chip opmaat van Johan waardoor de auto toen toch wel een 170pk en 380 nm moest leveren.

Hier een hele poos mee gereden maar ja de techniek staat niet stil en de vraag naar meer was er alweer .
Volgende wat er toen aan gebeurt is,
-ARL spruitstuk
-ARL inlaat
-Race 520 verstuivers
-80mm lmm
-3 bar mapsensor

Op de VVT rollenbank had ie toen 184.1pk en 409 nm, maar het einde van het tunen was nog niet in zicht om bij/over de magische diesel grens van 200pk te komen (ruimschoots)

Zo had Johan een pasklare turbo bedacht voor op de cordoba, een gt 18/52 .
Met nog een downpipe van 63.5mm met bijbehorende uitlaat ook in 63.5mm. (simons RVS)
Ook gelijk een FMIC intercooler gemonteerd
En om dit allemaal een beetje te voorzien van een beetje diesel komt er ook nog een 11mm plunjer in de brandstof pomp.

Maar deze setup heeft niet een lang bestaan gehad, de turbo ging door een constructie/productie kapot op de rollenbank.
Dus toen maar weer de VA erop gezet en afgesteld, resultaat 192pk en 400nm.

Na ja dus nog niet over "de grens" gekomen en na een tijdje zo gereden te hebben, maar besloten om er weer een andere turbo op te schroeven.
De keuze was toen een VC turbo of een gt22/56, maar omdat ik een VC wel een leuk ding vond, deze maar genomen, dacht namelijk dat zo'n 22/56 een enorm turbo gat had.

Deze VC dus op een moment gemonteerd en omdat ik ook weer last had van een lekke koppaking ook gelijk gebruik gemaakt om de compressie te verlagen dmv zuigers bewerken.
Dit alles resulterend in een vermogen van 203pk en 430nm.
Met deze setup een jaar gereden naar alle tevredenheid en nog redelijk zuinig ook, vakantietrip naar Zwitserland, snelheid heenweg tussen de 140 en 160km/h over een rit van een 1200km, 1 op 18.3
Niet slecht voor een 200pk+ diesel.

Maar ja toen haalde johan me over om eens mee te doen op de sprint @ Drachten, natuurlijk verkocht hieraan, en ja dan kom je er achter dat die 203pk te weinig is.

Duussss weer een andere setup erop , doel was toch om er serieus vermogen uit te halen.
Planning voor toen een bi-turbo setup, geheel klaar gemaakt op een motorblokbok, toen we het monteerden hadden we met alles rekening gehouden behalve met de downpipe, paste dus bij langen na niet. :blush:

Maar omdat de hele zooi er toch achter weg was maar een ander mooie turbo achter gehangen.
Toch nog een gt22/56 , afgesteld en rijdt nu rond met 217pk en 448nm.

Eens kijken wat ie nu gaat doen op de sprints @ drachten incl de Toyo R888 die ik gekocht heb.
Hoop toch om onder de 14.5 te komen B)
Laast bewerkt: 17 apr 2009 18:02 Door Ibibi.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:Ibibi's Cordoba TDI 110pk* quarter mile driver 17 apr 2009 18:03 #703

  • Ibibi
  • Ibibi's Avatar
  • Afwezig
  • Junior Tuner
  • Berichten: 339
Hehe stukje typen hahahahahaha

Straks nog een paar pica's
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:Ibibi's Cordoba TDI 110pk* quarter mile driver 17 apr 2009 20:49 #705

  • Leander
  • Leander's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
  • Berichten: 2638
Ik wou net zeggen, waar blijven de foto's! ;)
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:Ibibi's Cordoba TDI 110pk* quarter mile driver 17 apr 2009 20:49 #706

  • Ibibi
  • Ibibi's Avatar
  • Afwezig
  • Junior Tuner
  • Berichten: 339
Fotoooo's

De auto waar het allemaal om gaat B),



Front Mount Inter Cooler,



Bewerkte zuigers,




Myself op sprints @ Drachten 2008,




Bi-turbo project op proefblok,




Toen dit niet direct ging passen, de gt22/56,


Turbotje wat er achter staat is dus zo'n VC-tje. :dry:

En de sprints @ Assen 2009,






En hoezo rook????? (rookvrij toch :blush:)

Laast bewerkt: 17 apr 2009 20:52 Door Ibibi.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:Ibibi's Cordoba TDI 110pk* quarter mile driver 17 apr 2009 21:05 #708

  • Leander
  • Leander's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
  • Berichten: 2638
Ik heb jouw auto wel eens zien staan bij Time Attack in Zandvoort en Assen, die velgen zien er wel
mooi uit trouwens.
Je rijd nu met die twinturbo setup trouwens?
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:Ibibi's Cordoba TDI 110pk* quarter mile driver 17 apr 2009 21:43 #711

  • Ibibi
  • Ibibi's Avatar
  • Afwezig
  • Junior Tuner
  • Berichten: 339
Leander schrijft:
Je rijd nu met die twinturbo setup trouwens?

Nee jammer genoeg niet, maar wat niet is kan nog komen ;)

Rijdt nu met de gt22/56 B)
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:Ibibi's Cordoba TDI 110pk* quarter mile driver 17 apr 2009 22:56 #712

  • herold
  • herold's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • Berichten: 3681
Hé Rudolf, je autootje stond er vandaag ook weer glimmend bij,
mijn neefje (Milan, 4 jaar) draaide er vanmiddag ook omheen,
hij zei "OOOOOHHHHHH een echte race auto, Ome Herold" Hahahaha.
Mare blijft een mooie car !
A3 8P BKD DSG 175PK/392NM

De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:Ibibi's Cordoba TDI 110pk* quarter mile driver 18 apr 2009 00:05 #715

  • Maurice
  • Maurice's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
  • -- KEEP ON MODIFYING --
  • Berichten: 2120
ik heb er zelf ook zo'n vrezelijke hekel aan, en tikken ligt me al niet.
leuk dat je je project er ff(met tegenslag) op hebt gezet.
top project, leuk dat je de geschiedenis er ook ff op gezet hebt.
en jij met a:blush: velgen ha,ha,ha en je rijd nu met staal! je bent er goed op vooruit gegaan........dit zal ook wel lichter zijn :P
(goed ik heb ook eens een tunex powerbox gekocht)
wat een machine he? was die eene turbo kapot gelopen door een las pit of zo?
en waarom heeft het twin turbo procect een egr?
zal dit topic ff uitpluizen................maar ik ga nu ff wistky halen tot zo
----KEEP ON MODIFYING ----
Laast bewerkt: 18 apr 2009 00:38 Door Maurice.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:Ibibi's Cordoba TDI 110pk* quarter mile driver 18 apr 2009 00:34 #719

  • Maurice
  • Maurice's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
  • -- KEEP ON MODIFYING --
  • Berichten: 2120
ben ik weer, die gt1852 waar kwam ie van af?

en 1 op 18,3 is goed. mooi he diesel tuning:lol:
----KEEP ON MODIFYING ----
Laast bewerkt: 18 apr 2009 00:37 Door Maurice.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:Ibibi's Cordoba TDI 110pk* quarter mile driver 18 apr 2009 20:37 #726

  • Ibibi
  • Ibibi's Avatar
  • Afwezig
  • Junior Tuner
  • Berichten: 339
Maurice schrijft:
-en jij met a:blush: velgen ha,ha en je rijd nu met staal! je bent er goed op vooruit gegaan........dit zal ook wel lichter zijn :P
-wat een machine die eene turbo kapot gelopen door een las pit of zo?
-en waarom heeft het twin turbo procect een egr?

- velgen incl banden zijn idd een stuk lichter ---> 4.5 kg per stuk
- niet door een las pit iig, ding was plug and play zo uit de doos
- is geen egr , functioneert als een wastegate. ;)
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:Ibibi's Cordoba TDI 110pk* quarter mile driver 18 apr 2009 20:40 #727

  • Ibibi
  • Ibibi's Avatar
  • Afwezig
  • Junior Tuner
  • Berichten: 339
Maurice schrijft:
ben ik weer, die gt1852 waar kwam ie van af?

en 1 op 18,3 is goed. mooi he diesel tuning:lol:

Die turbo was een pasklare special made turbo zo gemaakt om zo over te zetten.

Dat was toen ja, ben blij als die nu 1 op 12 haalt B)
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:Ibibi's Cordoba TDI 110pk* quarter mile driver 18 apr 2009 21:34 #728

  • struikie
  • struikie's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • VVT powered
  • Berichten: 3073
komt de biturbo setup nog op de auto?
of blijf je bij de 2256..


JW
| 2005 Audi A4 B7 Avant | Pro-line | 2.0TDI 16V BLB | 260.000 km | FMIC | GTB2056VZK | VVT tuned | ???pk ???Nm |
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:Ibibi's Cordoba TDI 110pk* quarter mile driver 18 apr 2009 21:38 #729

  • Maurice
  • Maurice's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
  • -- KEEP ON MODIFYING --
  • Berichten: 2120
als waste gate erg slim!
----KEEP ON MODIFYING ----
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:Ibibi's Cordoba TDI 110pk* quarter mile driver 18 apr 2009 22:04 #730

  • Ibibi
  • Ibibi's Avatar
  • Afwezig
  • Junior Tuner
  • Berichten: 339
struikie schrijft:
komt de biturbo setup nog op de auto?
of blijf je bij de 2256..


JW

Nog geen idee, mischien als we ons van't winter vervelen. :huh:
Maar 't is een te mooi idee om te laten liggen, dus word vast wel vervolgt. B)
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:Ibibi's Cordoba TDI 110pk* quarter mile driver 19 apr 2009 10:55 #731

  • Maurice
  • Maurice's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
  • -- KEEP ON MODIFYING --
  • Berichten: 2120
rij je nog met een 11mm plunjer?
kwam dat zo uit? of heb je die om een speciaale rede gekozen?

ik denk zelf namelijk aan 12mm, maar heb zelf geen ervaring met beide.
----KEEP ON MODIFYING ----
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:Ibibi's Cordoba TDI 110pk* quarter mile driver 19 apr 2009 11:44 #732

  • Ibibi
  • Ibibi's Avatar
  • Afwezig
  • Junior Tuner
  • Berichten: 339
Maurice schrijft:
rij je nog met een 11mm plunjer?
kwam dat zo uit? of heb je die om een speciaale rede gekozen?

ik denk zelf namelijk aan 12mm, maar heb zelf geen ervaring met beide.

Jep rijdt zelf met een OEM 11mm , heb er ook een 12mm ingehad alleen liep deze stuk, was niet een Bosch maar een imitatie.
Deze 11mm zit erin omdat deze snel kon geregelt worden toen de 12mm stuk was gelopen.


Dus alleen een 12mm als het een orginele van Bosch is.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:Ibibi's Cordoba TDI 110pk* quarter mile driver 19 apr 2009 21:31 #733

  • Maurice
  • Maurice's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
  • -- KEEP ON MODIFYING --
  • Berichten: 2120
doe ik bedankt
----KEEP ON MODIFYING ----
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:Ibibi's Cordoba TDI 110pk* quarter mile driver 12 mei 2009 09:06 #985

Weer nieuw test projectje op de cordoba.
Werkt erg goed to zo ver.
Wie weet wat het is mag het zeggen :cheer:


Mijn idee, appie made en op rudolfs auto B)

Johan
To much horsepower is never enough.
Laast bewerkt: 12 mei 2009 09:17 Door Turbo Johan.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:Ibibi's Cordoba TDI 110pk* quarter mile driver 12 mei 2009 09:13 #986

  • struikie
  • struikie's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • VVT powered
  • Berichten: 3073
ik heb geen idee...
moet ie snoeihard fluiten door die gaatjes ?? :P :P


JW
| 2005 Audi A4 B7 Avant | Pro-line | 2.0TDI 16V BLB | 260.000 km | FMIC | GTB2056VZK | VVT tuned | ???pk ???Nm |
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.
Moderators: Maurice, Leander
Time to create page: 0.305 seconds