Welkom, Gast
Username: Password: Onthoudt mij
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: Aart stelt zich voor, wat dat ook voorstelt

Re: Aart stelt zich voor, wat dat ook voorstelt 17 feb 2010 20:30 #9939

  • vpzeeman
  • vpzeeman's Avatar
  • Afwezig
  • Expert Tuner
  • Berichten: 1903
Hahahaha

Maar zo'n topic als dit geniet ik van. Veel beter dan de praat dat je een heule snelle diesel hebt en dat het geheim is wat je AFR en EGT is..........
If you can leave black marks on a straight from the time you exit a corner till the time you brake for the next turn, then you have enough horsepower. (Mark Donohue)
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Aart stelt zich voor, wat dat ook voorstelt 17 feb 2010 22:43 #9946

  • herold
  • herold's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • Berichten: 3681
Sta idd ook wel te klapperen met mijn oren, als ik dit zo allemaal lees,
zijn ook wel twee 'vakgekken' achter het toetsenbord, :laugh: gaaf hoor ! B)
A3 8P BKD DSG 175PK/392NM

De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Aart stelt zich voor, wat dat ook voorstelt 18 feb 2010 19:02 #9961

  • Bart-Jan
  • Bart-Jan's Avatar
  • Afwezig
  • Junior Tuner
  • wat niet past wordt gelast!!
  • Berichten: 202
welkom!

erg leerzaam, iemand nog een goeie vraag? ;)
Proberen En U Gaat Een Ongeluk Tegemoet
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Aart stelt zich voor, wat dat ook voorstelt 18 feb 2010 22:30 #9972

  • Maurice
  • Maurice's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
  • -- KEEP ON MODIFYING --
  • Berichten: 2120
als ik dit lees durf ik zo wat geen vraag meer te stellen.

ik weet niet eens wat boost creep betekend
----KEEP ON MODIFYING ----
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Aart stelt zich voor, wat dat ook voorstelt 18 feb 2010 22:49 #9976

boostcreep is wanneer je de turbodruk niet meer omlaag krijgt.
Door niet of slecht werkende boost control of verkeerde turbo.
Hybrides met te grote inlaat en te kleine uitlaat hebben dit ook vaak.
VNT kan dan niet verder open en snelheid van de as wil niet verder omlaag.

Johan
To much horsepower is never enough.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Aart stelt zich voor, wat dat ook voorstelt 18 feb 2010 22:53 #9978

  • Maurice
  • Maurice's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
  • -- KEEP ON MODIFYING --
  • Berichten: 2120
duidelijk. nog nooit mee gemaakt
----KEEP ON MODIFYING ----
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Aart stelt zich voor, wat dat ook voorstelt 18 feb 2010 22:56 #9979

  • Aart
  • Aart's Avatar
  • Afwezig
  • Fresh Tuner
  • Who doesn't like to get a good blow job...?
  • Berichten: 13
Turbo Johan schrijft:
boostcreep is wanneer je de turbodruk niet meer omlaag krijgt.
Door niet of slecht werkende boost control of verkeerde turbo.
Hybrides met te grote inlaat en te kleine uitlaat hebben dit ook vaak.
VNT kan dan niet verder open en snelheid van de as wil niet verder omlaag.

Johan

Helemaal juist Johan, het nare resultaat is dat de temperatuur van de inlaatlucht blijft stijgen en dus de luchtdichtheid lager wordt en minder flow genereert, alhoewel het 'op de meter' allemaal mooi lijkt. Met als gevolg een oververhitte soms over zijn toeren draaiende turbo, plus gevolgschade hierdoor ook vaak.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Aart stelt zich voor, wat dat ook voorstelt 18 feb 2010 23:00 #9981

  • Maurice
  • Maurice's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
  • -- KEEP ON MODIFYING --
  • Berichten: 2120
waneer is inlaat lucht eigelijk te warm?
----KEEP ON MODIFYING ----
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Aart stelt zich voor, wat dat ook voorstelt 18 feb 2010 23:39 #9983

  • Aart
  • Aart's Avatar
  • Afwezig
  • Fresh Tuner
  • Who doesn't like to get a good blow job...?
  • Berichten: 13
Maurice schrijft:
waneer is inlaat lucht eigelijk te warm?

Hoi Marice,

Hoe koeler, hoe beter de vulling uiteraard, daarom zijn er ook interkoelers, om de inlaatlucht voor de motor zo koel mogelijk te maken, het doel is een zo hoog mogelijk gehalte aan zuurstof per gegeven en geproduceerd volume lucht.

Wat betreft de turbo, 200 graden C. is redelijk gebruikelijk bij volle turbodruk en ook wel acceptabel voor het materiaal. De 'save' grens voor gegoten compressorwielen is 240 graden C. waar nog geen vervorming optreedt van het wiel. Daar boven loop je het risico van materiaalvervorming van het wiel.

Op mijn site staan hier diverse topics over.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Aart stelt zich voor, wat dat ook voorstelt 19 feb 2010 07:54 #9988

  • Maurice
  • Maurice's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
  • -- KEEP ON MODIFYING --
  • Berichten: 2120
Aart schrijft:
Maurice schrijft:
waneer is inlaat lucht eigelijk te warm?

De 'save' grens voor gegoten compressorwielen is 240 graden C. waar nog geen vervorming optreedt van het wiel. Daar boven loop je het risico van materiaalvervorming van het wiel.

Op mijn site staan hier diverse topics over.

o.k duidelijk, ik kom in mijn werk de extremen natuurlijk niet tegen.
maar als je me dit soort dingen 1x verteld vergeet ik het nooit meer.
vind het echt super interesant.
ik had je site al ff snel door gelopen, en als ik van het weekeind ff tijd heb zal ik zeker ook ff aandachtig gaan lezen.
----KEEP ON MODIFYING ----
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Aart stelt zich voor, wat dat ook voorstelt 23 feb 2010 23:45 #10189

  • nico
  • nico's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • Mom says I ride the short bus because i'm special.
  • Berichten: 2128
Welkom Aart! Leuk en erg interessant (leerzaam) om zoveel kennis op het forum erbij te hebben! Zo te zien een echte pionier in het turbowereldje, als ik het zo noemen mag.

Heel veel succes en geluk toegewenst bij het starten van de nieuwe onderneming!

...en mocht je nog een website nodig zijn voor het bedrijf... :blush:
Ik haalde m'n schouders op bij de gevonden voorwerpen
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Aart stelt zich voor, wat dat ook voorstelt 24 feb 2010 09:48 #10195

  • golf1tdi
  • golf1tdi's Avatar
  • Afwezig
  • Junior Tuner
  • Berichten: 257
Welkom Aart!!

Het is erg fijn om zoveel turbo kennis op deze site te mogen hebben :)


mvrg,

Bernard
208pk/450nm
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Aart stelt zich voor, wat dat ook voorstelt 01 mrt 2010 15:40 #10404

  • Ray
  • Ray's Avatar
  • Afwezig
  • Administrator
  • Berichten: 515
Aart,

Welkom op TurboTuners/forum!!

Gr,R
Ray
Echte liefde roest niet, mijn Renault wel! | Het mag stuk gaan.... Als het maar hard gaat!
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Moderators: Maurice, Leander
Time to create page: 0.274 seconds